Skip links

Lisans Alma Süreci

Lisans Alma Şartları

Belirli bir lisansın alınabilmesi için belirlenmiş okul düzeyinde mezuniyet şartının sağlanması ve ilgili lisans sınavında başarılı olunması gerekmektedir.

Lisanslama sınavlarından başarılı olmak için;

Sınav konularının her birinden 100 üzerinden en az 50 alınması,

Tüm sınav konularından alınan notların aritmetik ortalamasının en az 60 olması,

gerekmektedir.

Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Lisansı ve Konut Değerleme Lisansı için en az 2 yıllık yükseköğretim düzeyinde, diğer tüm lisanslar için ise en az 4 yıllık yükseköğretim düzeyinde mezun olunması şarttır.

Lisanslama sınavlarından başarılı olan adayların lisans belgesini alabilmelerine ilişkin son bir tarih bulunmamaktadır.

Başvuru Süreci

Lisans Başvuru İşlemleri

Lisanslama sınavlarından başarılı olan kişilerin lisans belgelerini alabilmeleri için SPL Başvuru Sistemi (SBS)’ne giriş yaparak başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.

Askıda olan lisanslar için lisans belgesi düzenlenmez. Lisans başvurusunda bulunurken lisansın askıda olmaması gerekmekte olup, ayrıca lisans başvurusu yapıldıktan sonra lisansın askıya alınması halinde ise lisansın düzenlenebilmesi için ilgili lisansın yenileme eğitiminin tamamlanması zorunludur.

Başvuruya ilişkin işlem adımları aşağıda verilmiştir;

1.SBS üzerinden giriş yapıldıktan sonra “Lisanslarım” sekmesine tıklanır.

2.Başvurulmak istenen lisansın yanında yer alan “Lisansa Başvur” butonuna tıklanarak başvuru işlemi başlatılır.

3.“Lisans Belgesi Teslimat Tercihiniz” kısmından lisansın teslim alınacağı seçenek belirlenir.

4.“Mezuniyet Bilgileri” bölümünden gerekli bilgiler girilir ve “Mezuniyet Belgesi Yükle” butonuna tıklanarak e-Devlet uygulaması üzerinden temin edilen barkodlu Mezun Belgesi* sisteme yüklenir.

5.Başvuru Beyan Formu ve yüklenen evrak SMS onay kodu girilerek elektronik olarak onaylanır.

6.Ödeme adımına geçilerek gerekli lisans başvuru ücreti kredi kartı/banka kartı ile ödeme işlemi yapılır.

7.Ödeme işlemi başarıyla gerçekleştirilip “Lisans Başvurunuz Alındı” mesajı görüldükten sonra başvuru işlemi tamamlanır. Bu aşamadan sonra Kuruluşumuza herhangi bir evrak gönderilmez.

*Mezun Belgesi’ni e-Devlet’ten temin edemeyen adayların, yükseköğretim mezuniyet durumunu gösteren diplomalarının noter onaylı örneğini Kuruluşumuza sunmaları gerekmektedir.